Als er onverhoopt iets misgaat bij de verzending van het pakket met Gelijk Oversteken Service, probeer dan eerst contact met de verkoper op te nemen. Kom je er niet uit met de verkoper? Meld het probleem, binnen 7 dagen na betaling, vanuit Berichten bij Online Betaalplatform. Online Betaalplatform gaat dan onder andere aan de hand van de Track & Trace code de status van de verzending controleren om het probleem op te lossen.
Hoe kan ik als koper een probleem melden bij Online Betaalplatform?
- In het Transactieoverzicht binnen je Bericht (met de betreffende verkoper) kun je een probleem melden door op Product nog niet ontvangen te klikken.
- Klik vervolgens op Ik wil hulp.
- Vul de gevraagde gegevens in en klik op Versturen.
- In het Transactieoverzicht zie je de status van je melding. Hier word je ook op de hoogte gehouden van alle veranderingen over je melding.
Wat ziet de verkoper als er een melding wordt gedaan door een koper bij de Online Betaalplatform?
- In het Transactieoverzicht in Berichten zie je de status van de melding die is gedaan door een koper.
Waar moet ik op letten als het misgaat bij de Gelijk Oversteken Service?
- Zodra is vastgesteld dat het product toch is ontvangen (omdat de koper bijvoorbeeld de Track & Trace code ontvangst heeft bevestigd) wordt het geld alsnog uitbetaald aan de verkoper.
- Als is vastgesteld door Online Betaalplatform dat het product niet is geleverd en niet meer geleverd wordt, wordt het bedrag door Online Betaalplatform terugbetaald aan de koper.
- Indien de koper niet binnen zeven dagen aangeeft of hij het product wel of niet ontvangen heeft, gaat Online Betaalplatform er automatisch vanuit dat het product wel is ontvangen en wordt het bedrag automatisch uitbetaald aan de verkoper.
- Mocht de koper aangeven dat hij of zij het pakket niet heeft ontvangen en de Track & Trace code laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening van Online Betaalplatform.
- Mocht er onverhoopt iets misgaan bij de pakketbezorging dan ligt dit risico bij de verkoper. De Track & Trace code zal in dat geval aangeven dat het pakket niet bij de koper is afgeleverd en de betaling zal dus aan de koper worden teruggegeven
- Als het pakje niet voldoet maar je hebt het wel ontvangen, dat kan Online Betaalplatform dat niet beoordelen op basis van de beschikbare informatie.
Meer informatie
Gelijk Oversteken Service op MarktplaatsVerzenden met PostNL via Marktplaats