Bij het maken van een Pro-advertentie stel je een klikprijs (CPC) in. De Click Through Rate (CTR) en de Cost Per Click (CPC) bepalen samen de positie van je advertentie in de zoekresultaten.
Hoe stel ik de klikprijs in van mijn Pro-advertentie?
Bij het aanmaken van een Pro-advertentie stel je een klikprijs (CPC) in onder Budgettering en bieden. Na het plaatsen van de advertentie kan je de klikprijs ook wijzigen:
- Ga naar je Pro-omgeving.
- Scroll naar onderen naar Advertenties.
- Zoek de advertentie waarvan je de klikprijs wil wijzigen.
- Klik onder CPC op de huidige klikprijs.
- Typ de nieuwe gewenste klikprijs in.
- Klik op het groene vinkje om de wijziging op te slaan.
Waar moet ik op letten bij het instellen van de klikprijs?
- Je pauzeert of stopt je advertentie makkelijk zelf.
- Op deze pagina vind je de minimale klikprijzen voor Pro.
- De CTR berekenen wij door het aantal clicks op je Pro-advertentie te delen door het aantal verkregen impressies.
- Voorbeeld: Adverteerder 3 stelt de laagste klikprijs (CPC) in, maar scoort hoger met zijn CTR. Zijn advertentie staat daardoor hoger dan die van Adverteerder 1 en 2:
Meer informatie
Pro Automatische Cost-Per-Click instellingen
Instellen budget voor Pro (advertentie)