Salesforce

Marktplaats Pro Automatisch bieden

« Go Back

Information

 
TitleMarktplaats Pro Automatisch bieden
URL Namemarktplaats-pro-automatische-cost-per-click-instellingen
Description

Stel jij handmatig je cost per click (CPC) in en wil je dit slimmer doen en daarmee tijd besparen? Gebruik dan automatisch bieden via Pro. Op basis van Marktplaats-data wordt de klikprijs zo efficiënt mogelijk ingesteld met de grootste kans op conversie. De klikprijs en jouw dagbudget bepalen vervolgens de positie van je Pro-advertentie. 

Hoe werkt het principe automatisch bieden via Marktplaats Pro?

Op basis van Marktplaats-data wordt de klikprijs automatisch ingesteld en getoond aan de meest relevante, potentiële klanten voor jouw advertentie. 
De positie van je Pro-advertentie wordt bepaald aan de hand van de zoekopdracht van de klant, de klikprijs en je dagbudget (het algoritme).  Dat kan op de homepage zijn of op een pagina met zoekresultaten. 
Je campagne-dagbudget wordt verdeeld over al je advertenties in die campagne, zodat je weet hoeveel je elke dag maximaal uitgeeft.
Meer informatie
Over het instellen van je dagbudget Cost per click

Hoe maak ik advertenties aan met automatisch bieden via Marktplaats Pro?

Stel eerst een dagbudget in

Om gebruik te kunnen maken van automatisch bieden via Marktplaats Pro is het noodzakelijk om een dagbudget in te stellen. Op deze manier weten we wat je maximaal wilt uitgeven per dag, en kunnen we het aantal leads optimaliseren voor dit budget. En kunnen we je advertenties pauzeren wanneer je budget is bereikt. Hiermee houd je als verkoper grip op je kosten en geef je nooit te veel uit Meer informatie over een dagbudget instellen vind je hier. Daarna kun je onderstaande stappen doorlopen:
 

Jouw bestaande advertenties omzetten:
  1. Ga naar jouw Marktplaats Pro omgeving: Marktplaats Admarkt
  2. Selecteer de advertenties die jij wilt instellen op Marktplaats Pro. Je kunt dit voor 1 of meerdere advertenties tegelijk doen door ze aan te vinken 
  3. Kies vervolgens voor -Automatisch bieden selecteren-.
  4. Controleer je dagbudget voor alle advertenties in. Dit kan je doen bovenaan in je Marktplaats Pro omgeving.
     
Automatisch bieden kiezen bij nieuwe advertenties
  1. Ga naar jouw Marktplaats Pro omgeving: Marktplaats Admarkt
  2. Kies -Plaats een nieuwe Advertentie-
  3. Doorloop de standaard stappen (kies een relevante categorie, voeg de juiste productinformatie toe, kies een verzendoptie)
  4. Ga verder naar bieden
  5. Kies bij budget per dag voor -Automatisch bieden- en kies voor -Advertentie 
  6. online plaatsen-
  7. Vervolgens zie je in je advertentieoverzicht welke advertenties op automatisch bieden staan ingesteld door het ovalen tekstblok met ‘auto’ erin.
  8. Controleer je dagbudget voor alle advertenties in. Dit kan je doen bovenaan in je Marktplaats Pro omgeving.


Kijk voor meer informatie hoe je Automatisch bieden slim inzet op deze pagina. 

Voor wie is automatisch bieden via Pro geschikt? 

Automatisch bieden is gefocust op het gemak voor jou als adverteerder met een focus op het realiseren van conversie. Probeer het uit en ervaar het gemak. Wil je hierna toch liever handmatig je klikprijs instellen? Dat kan gewoon, je zit nergens aan vast. Wil je dat je advertenties zo veel mogelijk getoond worden aan een groot publiek (volume focus) dan kan je het beste handmatig je CPC instellen.
De functionaliteit is op dit moment alleen (nog) voor nieuwe Pro gebruikers beschikbaar.
Automatisch bieden kan op dit moment alleen nog worden gebruikt in de Pro-omgeving.  Ga je adverteren via een Feed of API partner, dan kun je de functie niet gebruiken en stel je de klikprijs handmatig in.

Meer informatie:

Automatisch bieden slim inzetten
Over het instellen van je dagbudget
Cost per click
​​​​​​​Adverteren via een Feed of API partner


Powered by