Als je bent aangemeld voor Betaalverzoeken, kun je tijdens het aanmaken van een Betaalverzoek in Berichten ervoor kiezen om te
Verzenden met PostNL. Na betaling wordt het verzendlabel direct in Berichten getoond en naar de mailbox van de verkoper gestuurd als bijlage. Hierdoor hoeft de verkoper geen verzendlabel meer te kopen in de winkel. Het verzendlabel kan met de barcode gescand worden op een PostNL-locatie. Het verzendlabel wordt dan ter plekke geprint, inclusief adres van de koper.
Waar moet ik op letten bij verzendlabels?
- Je kunt bij elke PostNL locatie het verzendlabel laten scannen.
- Het kan zijn dat de mail in je ongewenste e-mail postvak of spamfilter terecht zijn gekomen. Kijk daarom altijd even of je hier de e-mails terug kunt vinden.
- De track & trace code die hoort bij de verzending wordt automatisch gedeeld in Berichten, voor zowel verkoper als voor de koper.
- Heb je geen internet op je mobiele apparaat (bijvoorbeeld je smartphone of tablet)? Maak dan een (scherm)foto van de barcode in de mail vanuit een plek waar je WiFi-netwerk hebt.