Je hebt jouw product verkocht en deze is betaald met een Betaalverzoek via Marktplaats. Via het
verkoopoverzicht kun je de status inzien van jouw verkoop. Deze kun je terugvinden in het gesprek met de koper in
Berichten. In het
verkoopoverzicht kun je het volgende inzien:
- De status van de transactie
- De status van de bezorging
- Overzicht van de betaling
- Overzicht van onderzoek, nadat er een melding is gedaan
De status van de transactie wordt bijgewerkt wanneer:
- De betaling is ontvangen door het Online Payment Platform BV .
- Het product is bezorgd bij de koper
- De betaling is uitbetaald aan de verkoper
Heeft de koper aangegeven dat alles in orde is door te klikken op Alles is in orde? Dan wordt het afgesproken bedrag uitbetaald. Het bedrag staat de eerstvolgende werkdag uiterlijk om 18.00 uur op je rekening. Is de koper dit vergeten? Geen zorgen, na 7 dagen wordt het bedrag automatisch overgemaakt naar jou als verkoper. *Tenzij er nog een extra
verificatie nodig is.
Is er iets mis met de aankoop of heeft de koper deze (nog) niet ontvangen? Dan kan de koper dit melden door te klikken op Probleem melden. Nadat de koper dit heeft gemeld krijg jij een melding in het Verkoopoverzicht te zien. De status van de melding kan jij inzien door te klikken op
Naar status onderzoek in het verkoopoverzicht. Het
Online Payment Platform BV neemt binnen enkele dagen contact met jou op. Is het onderzoek afgerond dan kan je deze inzien door te klikken op Bekijk uitkomst.
Meer informatie
Uitbetaling bij KopersbeschermingHoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer? (iDEAL betaalverzoeken)