Je hebt een product gekocht en betaald met Betaalverzoek via Marktplaats. In het
aankoopoverzicht kun jij de status zien van jouw aankoop. Deze kun je terugvinden in het gesprek met de verkoper in
Berichten. In het aankoopoverzicht kun je het volgende zien:
- De status van de transactie
- De status van de bezorging
- Overzicht van de kosten
- Mogelijkheid om een probleem te melden en te volgen
De status van de transactie wordt bijgewerkt wanneer:
- De betaling is ontvangen door het Online Payment Platform BV.
- Het product is bezorgd bij de koper
- De betaling is uitbetaald aan de verkoper
Is je aankoop aangekomen en is alles zoals afgesproken? Dan kan je dit via het aankoopoverzicht bevestigen dat het product in goede staat is ontvangen. Dit kun je doen door te klikken op
Alles is in orde. Na deze bevestiging wordt het afgesproken bedrag uitbetaald. Het bedrag staat de eerstvolgende werkdag uiterlijk om 18.00 uur op de rekening van de verkoper. *Tenzij er nog een extra
verificatie nodig is. Je hebt 7 dagen na de betaling de tijd om aan te geven dat het product is ontvangen. Geef je niks aan? Dan wordt de verkoper automatisch uitbetaald na de 7e dag.
Is er iets mis met je aankoop of heb je deze (nog) niet ontvangen? Dan kan je dit
melden door te klikken op
Probleem melden.
Online Payment Platform BV gaat dan onder andere de status van je pakket controleren. Zo helpen ze jou om het probleem op te lossen. Doe je melding wel altijd
binnen 7 dagen na de betaling, anders wordt het bedrag automatisch betaald aan de verkoper. Ook als je ziet dat het pakket onderweg is, maar niet binnen 7 dagen na betaling ontvangen wordt.
Meer informatie
Ontvangen product is anders dan beschreven bij KopersbeschermingProduct beschadigd ontvangen bij KopersbeschermingProduct niet ontvangen bij Kopersbescherming