Salesforce

Probleem melden bij Kopersbescherming

« Go Back

Information

 
TitleProbleem melden bij Kopersbescherming
URL Nameprobleem-melden-bij-kopersbescherming
Description
Is er iets mis gegaan bij het ontvangen van je product en heb je Kopersbescherming afgesloten? Dan heb je 7 dagen na betaling de tijd om hiervan een melding te maken. Twijfel je of het onder de dekking van Kopersbescherming valt? Kijk dan hier of het er onder valt.

Hoe kan ik een melding maken?

  1. Ga naar het gesprek met de verkoper in Berichten .
  2. Klik op Naar het aankoopoverzicht.
  3. Klik vervolgens op Probleem melden.
  4. Kies de juiste reden en vul je gegevens in.
  5. Klik op Maak dispuut aan en stop uitbetaling.
  6. In het aankoopoverzicht word je op de hoogte gehouden van de status van je melding.

Waar moet ik op letten?

  • Kopersbescherming wordt ook altijd toegepast als je via Direct Kopen een product koopt. 
  • Online Payment Platform BV beoordeelt de melding en probeert het probleem gezamenlijk op te lossen. Lukt dit niet, dan neemt Online Payment Platform BV een definitieve beslissing.
  • Maak je melding binnen 7 dagen, anders wordt het geld automatisch uitbetaald aan de verkoper.
  • Normaal gesproken duurt het onderzoek naar je melding 3 tot 5 werkdagen. Dit kan langer duren als er extra informatie nodig is.
  • Het kan zijn dat Online Payment Platform BV extra informatie nodig heeft van de koper, of de verkoper. Hiervoor zal Online Payment Platform BV contact opnemen met de betreffende partij.
  • Wanneer de koper in zijn gelijk wordt gesteld, wordt het geld (exclusief de service en verzendkosten) teruggestort aan de koper.
  • Wanneer de koper niet in zijn gelijk wordt gesteld, wordt het geld (exclusief de service en verzendkosten) overgemaakt naar de verkoper.
  • Het kan ook voorkomen dat het geld deels wordt uitbetaald en deels wordt teruggestort.
  • Het kan voorkomen dat een product eerst door de koper retour gestuurd moet worden voordat het geld van het product wordt terugbetaald aan de koper. De kosten van het retour sturen zijn dan voor de koper.
  • Kopersbescherming en de hierbij behorende onderzoeken worden aangeboden en uitgevoerd door de onafhankelijke tussenpartij Online Payment Platform BV.

Meer informatie

Wat dekt Kopersbescherming?
Uitbetaling bij Kopersbescherming ​​​​​​​
Mijn melding monitoren bij Kopersbescherming ​​​​​​​

Powered by