Salesforce

Hoe werkt Verzenden met PostNL via Marktplaats

« Go Back

Information

 
TitleHoe werkt Verzenden met PostNL via Marktplaats
URL Namehoe-werkt-verzenden-met-postnl-via-marktplaats
Description

Heb je een deal gesloten via Marktplaats en wil je het product laten verzenden? Je kan dan gebruik maken van verzenden met PostNL via Marktplaats.

Voor de verkoper:

  1. Kies in je gesprek met de koper in Berichten Doe een voorstel.
  2. Vul het afgesproken bedrag in, zonder verzendkosten.
  3. Kies levering en het pakketformaat.
  4. Vul het retouradres in.
  5. Kies Verstuur Betaalverzoek.
  6. Heeft de koper betaald? Dan ontvang jij het verzendlabel in Berichten en jouw mailbox. 
  7. Breng je pakket naar een PostNL-locatie en laat het verzendlabel scannen.
  8. PostNL print het verzendlabel uit en plakt het op het pakket.
  9. De track & trace-code komt automatisch in Berichten te staan.

Voor de koper:

  1. Kies Naar betalen bij het ontvangen Betaalverzoek. 
  2. Kies Bezorgadres en vul het adres in.
  3. Selecteer Kopersbescherming, indien gewenst. 
  4. Kies jouw bank.
  5. Heb je geen Nederlandse bank dan klik je op Betaal dan via SEPA
  6. Ga naar Betalen via iDEAL om de koop te voltooien.
  7. Je ontvangt de track & trace automatisch in Berichten, nadat het pakket is afgegeven bij een PostNL-locatie.

Waar moet ik op letten?

  • Met PostNL wordt het pakket naar een huisadres verstuurd.
  • Deze verzendwijze is alleen beschikbaar als je gebruikmaakt van Betaalverzoeken via Marktplaats.
  • Via Marktplaats is het niet mogelijk jouw pakket aangetekend of verzekerd te verzenden. Wil je dat wel, raadpleeg dan de website van PostNL voor meer informatie.
  • Wil je extra zekerheid bij Verzenden? Met Kopersbescherming via Marktplaats staat het aankoopbedrag veilig op een tussenrekening totdat de koper de aankoop heeft ontvangen én goedgekeurd. Stuurt de verkoper een ander, beschadigd of geen product op, dan bemiddelt de onafhankelijke partij Online Payment Platform (OPP) tussen koper en verkoper. Kopersbescherming is een optionele service.
  • Het kan soms even duren voordat de track & trace-code werkt.
  • Is er gebruikgemaakt van Kopersbescherming en heb je een probleem? Meldt dit binnen 7 dagen na betaling. In orde ontvangen binnen 7 dagen? Klik op alles in orde.
    ontvangen of een probleem te melden. Meldt bij Kopersbescherming binnen 7 dagen na betaling jouw probleem, ook als je het pakket nog niet ontvangen hebt. De knop: Alles in orde, wordt pas getoond als het pakket verstuurd is.  
  • Via de PostNL app kun je gemakkelijk je pakket volgen en je bezorgmoment wijzigen. Klik hier! Vul hier wel het e-mailadres van je Marktplaats account in. Je kunt hier meerdere e-mailadressen toevoegen.   
  • Staat het verkeerde adres op het verzendlabel en heb je het nog niet gebruikt? Klik hier om uit te vinden hoe je een restitutie kan aanvragen. Heb je het product verzonden met het verkeerde adres op het verzendlabel? Neem contact op met PostNL

Meer informatie

Hoe werkt Verzenden via Marktplaats
Wat kost Verzenden via Marktplaats
Waarom moet ik mijn adres invullen bij Verzenden via Marktplaats
Track en trace code van mijn zending
Download de PostNL app
Betalen met SEPA via Marktplaats

Powered by