Salesforce

Hoe werkt Kopersbescherming voor kopers

« Go Back

Information

 
TitleHoe werkt Kopersbescherming voor kopers
URL Namehoe-werkt-kopersbescherming-voor-kopers
Description

Met Kopersbescherming kun je als koper zorgeloos en veilig handelen. Voor een percentage van het aankoopbedrag, sluit je Kopersbescherming af. Met Kopersbescherming staat je geld veilig op een tussenrekening van Online Payment Platform BV. De verkoper krijgt pas uitbetaald als jij binnen 7 dagen na betaling hebt aangegeven dat je het product hebt ontvangen en goedgekeurd.

Kopersbescherming wordt aangeboden en uitgevoerd door de onafhankelijke tussenpartij Online Payment Platform BV.

Hoe werkt het voor kopers?

  1. Koper ontvangt een betaalverzoek van de verkoper in Berichten.
  2. Kopersbescherming wordt standaard aangeboden door verkopers wanneer het product verzonden kan worden.
  3. Je kunt als koper besluiten of je gebruik wilt maken van Kopersbescherming. Je kunt het eventueel uitschakelen door op het schuifje te klikken in het betaalproces.
  4. De koper betaalt een percentage van de aankoopprijs voor Kopersbescherming, met een minimumbedrag van €0,59 en een maximumbedrag van €125.
  5. Koper betaalt voor het product met een Betaalverzoek via Marktplaats
  6. Betaling gaat naar de onafhankelijke tussenrekening van Online Payment Platform BV.
  7. Koper ontvangt het product en controleert de aankoop.
  8. Heb je het afgesproken product ontvangen? Controleer het dan. Is alles in orde? Bevestig dit via het Aankoopoverzicht in Berichten.

Is er toch een probleem met het verzonden product?

  • Neem contact op met de verkoper. Vaak kom je het snelst tot een oplossing door direct contact op te nemen met de verkoper.
  • Komen jullie er niet uit? Lees hier hoe je een probleem kan melden bij Kopersbescherming Dit moet wel binnen 7 dagen na je betaling.
  • Online Payment Platform BV houdt je geld vast en bemiddelt tussen jou en de verkoper. Ze starten een onderzoek en nemen een bindende beslissing over het geschil.
    • Krijg je gelijk? Dan stort Online Payment Platform BV het geld terug.
    • Zo niet, dan ontvangt de verkoper het geld op zijn rekening.
    • Het kan ook zijn dat je een deel van het geld terugkrijgt, of dat je eerst het ontvangen product moet terugsturen.

Waar moet ik op letten?

  • Kopersbescherming wordt altijd toegepast als je via Direct Kopen een product koopt.
  • Controleer of jouw probleem binnen de dekking van Kopersbescherming valt.
  • Kopersbescherming staat automatisch aan. Je kunt als koper besluiten of je gebruik wilt maken van Kopersbescherming. Je kunt het eventueel uitschakelen door op het schuifje te klikken.
  • Je bent niet verplicht om Kopersbescherming te gebruiken.
  • Je kunt Kopersbescherming alleen gebruiken bij producten die verzonden worden.
  • De kosten voor Kopersbescherming zijn altijd voor de koper.
  • Zorg dat je goed en duidelijk afspreekt welk product je koopt en in welke staat het product is. Vraag extra foto’s als iets niet voldoende helder is.
  • Wij versturen nooit bevestigingen per SMS, email of WhatsApp. De communicatie over Kopersbescherming loopt altijd via Berichten.
  • Als het nodig is voor het onderzoek, ontvangt Online Payment Platform BV van Marktplaats een kopie van jullie gesprek in Berichten.

Meer informatie

Hoe werkt Kopersbescherming voor verkopers
Probleem melden bij Kopersbescherming
Kosten Kopersbescherming 
Uitgesloten categorieën voor Kopersbescherming


Powered by